Projektově založený úvod do umělé inteligence pro děti od 12 let.
Strojové učení je velmi důležitou podoblastí umělé inteligence. Umožňuje strojům, aby se (s naší pomocí) dokázaly učit samy. Tato projektově založená učebnice vás i vaše děti zábavnou formou do této problematiky uvede. Pracuje se stejnojmenným bezplatným online nástrojem, jenž využívá vizuální programovací jazyk Scratch. Práce s učebnicí i nástrojem překvapí svou jednoduchostí, nepotřebujete umět ani programovat!
Krok za krokem se seznámíte s tím, jak lze systémy strojového učení naučit rozpoznávat text, obrázky, čísla a zvuky, a pomocí tréninku budete moci své modely také vylepšovat.
Modely strojového učení proměníte na 13 zábavných videoher a aplikací. Může to být například:
• Hra Kámen, nůžky, papír, která
rozpozná, jaký symbol ukazujete.
• Počítačová postava, která reaguje
na vaše pochvaly a výtky.
• Interaktivní virtuální asistent
(jako Siri či Alexa).
• Aplikace pro doporučování filmů.